www.xenon.hu

2015. május 26. 16:11 - xenon.hu

Ha fogy a fény...

de az ész nem áll meg

Mint, ahogy azt már olvashattátok előző bejegyzéseinkben, a xenon fényszórók egyik legfőbb előnye, hogy biztonságosabb vezetési élményt nyújtanak, mint a hagyományos halogén izzóval felszerelt autók. Egy átlagos vezetési stílus mellett a xenon izzók, körülbelül 2500 – 4000 órát is futhatnak, amíg fokozatosan el kezd halványodni a fényük. Nagyjából 80000 kilométer után, az izzók színe megváltozik, ami már szabad szemmel is észrevehető lesz, ez pedig mint tudjuk, már a biztonság rovására megy! 120 000 kilométer után már csak fele fényerővel fog világítani az izzó, 150000 felett, pedig már kevesebb, mint az egyharmada lesz a gyári fénynek.

Csak a tények kedvéért, a halogén izzók fénykora körülbelül 450 és 1000 óra között mozog

Tehát elérkezett az idő, hogy cseréljük az izzókat! Mint ahogy szintén írtuk ezeket érdemes párban, hogy a két oldal színe megegyezzen, hacsak nem szeretnénk, hogy már messziről észre vehetőek legyünk. A különböző színek, pedig különböző fényerőt jelentenek, ami szintén a biztonságunk rovására mehet.

wot6yju_1.jpg

Biztosan ti is sok ilyet láttok az utcán, és mi mindig feltesszük a kérdését, hogy miért. MIÉRT???

Nem néz ki jól, olyan tákolmányos hatást kelt. De abban az esetben, ha ez csak addig tart, amíg eljöttök hozzánk, akkor elnézőek vagyunk.

Az első kérdés, amit biztosan fel fogunk nektek tenni, hogy milyen típusú és évjáratú kocsival érkeztetek. Ennek, oka, hogy megállapítsuk, hogy milyen foglalattal kell, hogy rendelkezzen az izzó, melyik szettünk alkalmas a beszerelésre. A másik nagyon fontos oka, pedig, hogy eldöntsük, hogy az adott kocsinak van – e műhelyigénye. Vannak bizonyos gyártmányok, amikhez elengedhetetlen a garázs és a megfelelő szerszámok, hiába csak izzócseréről van szó.

Valóban a technika fejlődésével, már egy autó izzó kicserélése sem tűnik bonyolultabbnak, mint az otthoni olvasólámpa cseréje, de bármennyire is úgy érzitek, hogy három you tube videó után már ti is képesek vagytok rá, akkor még véletlenül se nézzetek szív transzplantációs videókat…

5-2000x1025.jpg

A típus és évjáratból, már azt is tudhatjuk, hogy az autó rendelkezik-e CAN- bus rendszerrel. És nem ennek semmi köze nincs a buszokhoz. A canadai buszokhoz sem. Ez egy intelligens számítástechnikai rendszer, melynek lényege a gyors információs áramlás. Egy adatgyűjtő egység dolgozza fel az információt és küldi tovább. Ennek a rendszernek köszönhetően, egy kábelen fut az információ, így nincs szükség kábel halmazokra, és ez pedig csökkenti a meghibásodási lehetőségeket. Amennyiben az izzófigyelő rendszerünk, nem érez terhelést, már jelez is az egységnek, ami tovább küldi az információt a központi rendszerhez, ami pedig hiba jelzést eredményez. Azaz mutatja, hogy nem ég az izzónk. Ilyenkor pedig kizárólag a gyárival megegyező szettet használhatjuk, különben folyamatosan hiba jelet fogunk látni.

Megvásároltuk a megfelelő szettünket, boldogok vagyunk, hogy végre ismét látni fogunk az utakon, otthon benyomjuk a you tube-ot, és szerencsés esetben angol nyelven meghallgathatjuk, hogy hogyan is csináljunk és mit. A legtöbb esetben pedig siker koronázza tevékenységünket és még boldogabbak vagyunk.

De ne féljetek tanácsot kérni! Mi segítünk!

nevtelen_1.jpg

Kérdésetek van? Vagy tanácsra van szükségetek? 

Keressetek minket bizalommal: www.xenon.hu

Szólj hozzá!
www.xenon.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://xenon.blog.hu/api/trackback/id/tr857493058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
www.xenon.hu