www.xenon.hu

2015. június 12. 14:56 - xenon.hu

Új korszak: Lézervilágítás

Minden a halogén izzókkal kezdődött, aztán a technika fejlődésével megjelentek a xenonok, amelyek még mai is az ár-érték arányt képviselve vezetik a piacot fényszórók tekintetében. Aztán a 2000 évektől ismét lépett egyet a világ előre az alacsonyabb energiafelhasználás felé és megszülettek a közkedvelt ledek. És most ismét egy új korszak következik!

A Ford és az Audi dobta piacra autóit elsőként az intelligens led rendszerekkel, amik hosszabb élettartalommal, kevesebb energiaigénnyel és megnövelt vezetési élménnyel kacsingatnak ránk.

fe12078870c55518c3de282b7e25e870.jpg

Utánuk a BMW viszont bejelentette, hogy ők valami olcsóbbat, de háromszor hosszabb élettartalommal rendelkező és brilliánsan újszerű dolgot fognak alkalmazni a fényszóróikban. 30%-al kevesebb energiát fog használni, mint az eddig vezető led technika, 1000-szer lesz fényesebb, de természetesen ezt is egy intelligens rendszer fogja kezelni, érzékelve a külvilág hatásait.

És akkor bejelentették, hogy ők fognak a világon először lézer technikát alkalmazni!

Tiszta Csillagok háborúja….

Ki nem álmodozott arról, hogy lézerkardjával kaszabol és vele van az erő? Ha erőt nem is ad a BMW, de lézert igen. Kéket méghozzá. De felvetődik a kérdés, hogy mennyire veszélyes, ha az autó fényszórójába egy- egy Halál Csillag van beépítve?

bmwlaser.jpg

pinterest.com

Semennyire, a lézeres fényszórók ugyanis nem veszélyesek az emberi szem számára,  a lézerbe nem tudunk közvetlenül bele nézni. Egy szórt fehér fényt kapunk végeredményként, a fehér fénysugár pedig ártalmatlan.  A BMW azonban, elismeri, hogy a lézer fény városi használatban zavaró lehet, így az csak akkor fog működni, ha az autó városon kívül tartózkodik és meghaladja a 60 kilométer/órát.

Egy kamera figyeli a körülöttünk lévő világot, és az autónk automatikusan fogja állítani a fényszórókat tompítottra, vagy távolsági lézerre, aszerint, hogy hol vagyunk, milyen tempóban haladunk, kik vagy mik vannak a környezetünkben. Így más dolgunk nincs is csak hátradőlni és élvezni a technikát.

19fhtgi2962j6jpg.jpg

jalopnik.com

 

A lézer fény alapvetően ugyanúgy működik mint egy hagyományos fényszóró. Amikor távolsági fényszóróra kapcsolunk, akkor a diódák kék lézert bocsájtanak ki. A lézerfény pedig egy  foszfor kockával kölcsönhatásba lépve vetít egy éles fehér fényt, ami távozik a fényszórón keresztül, az így kapott fény pedig 5000 és 6000 Kelvin között mozog. A belátható távolság pedig 300 méterről rögtön 600 méterre módosul.

19fhtgm09neijjpg.jpg

jalopnik.com

Íme egy video ami kicsit pontosabban fogalmaz :)

 

 

Összefoglalva a haladás nem áll meg, már az Audi is előrukkolt a technikával,  és kitudja mit hozhat még a jövő!

 

Kérdésetek van? Vagy tanácsra van szükségetek? 

Keressetek minket bizalommal: www.xenon.hu

 

 

Szólj hozzá!
www.xenon.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://xenon.blog.hu/api/trackback/id/tr517536826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
www.xenon.hu