www.xenon.hu

2016. január 07. 11:10 - xenon.hu

Az elmúlt évek technikái

A fejlődő reflektorok

Az elmúlt évek meghatároztak a reflektorok történetét, amit most pár sorban összeszedtünk, kiegészítettünk valamint videókkal támasztottunk alá.

 

Úgy néz ki, hogy a mindennapi használatok azt bizonyítják, hogy a high-tech fényszórók nem feltétlenül biztosítják a legjobb láthatóságot. Ha remekül is néznek ki, nem minden esetben világítanak messzebbre, ráadásul az áruk olykor ijesztően magas. A trendek pedig épp az aktuális fényszóró dizájn miatt pedig gyorsan változhatnak, attól függően, hogy melyik autógyár melyik technikát részesíti éppen előnyben.

05a27e15db4c458c23f4e8ae8e4be673.jpg

 

Adaptív fényszórók: lényegében a fényszóró követi az utat, amerre fordítjuk a kormánykereket, úgy válik előttünk az út fényessé. A modern elektronikai vezérlés számít itt a legújabb technikának, aminek az árát meg is kérik. A vélemények eltérőek, de egy éjszakai vezetés során egyértelműen kitűnő látási viszonyokat szolgál.

Bővebben erről előző bejegyzésünkben olvashattok.

Híd (Xenon): A kisüléses izzók, melyek alacsonyabb üzemi hőmérsékleten és hosszabb élettartammal működnek. Igaz, hogy árkategóriában a középszintet képviselik, de a gyári trafók olykor valóban igen magas árszinten mozognak. Tény, hogy a mai napig a xenon biztosítja a legmegfelelőbb látási viszonyokat és ár éték-arányban a legjobb a piacon.

Erről legelső bejegyzésünkben olvashattok.

830aae4beac8edb854df6c78b43954a0_1.jpg

 LED: A fénykibocsátó dióda előnye a hagyományos izzókkal szemben, hogy a mérete kompaktabb, csökken az energiafogyasztás és az élettartam megközelíti a 30.000 üzemórát. Első sorban a gyári menetfényeknél használatos, hiszen fényereje még nem éri el azt a szintet, hogy éjjeli vezetés közben a látás hibátlan legyen. Tény, hogy mivel a technika már folyamatosan fejlődik, már elérhetőek a piacon a főfényforrásnak is ideális led típusok.

A ledekről bővebben itt olvashatsz.

runstreet-tm-h7-6000k-super-bright-9000lm-car-led-headlight-fog-light-conversion-kit-lumileds-lmz.jpg

Lézer: Ez a valódi high-tech jelenleg a piacon. A lézeres fényszóró egy koncentrált, nagy hatótávolságú nyaláb alapú, ami a távolsági fényszórónak az erejét a kétszeresére növeli. Európában az Audi és a BMW használja, és első soron a legfelső kategóriás autóikban, ebből kifolyólag eddig ez a legdrágább technika a piacon. Az USA-ban pedig egyelőre tiltó listán van.

Bővebben itt olvashattok róla.

 

Adaptív Led fényszórók: A fent felsorolt technikák egy részét ötvözi, és első soron mint Mátrix led vált ismertté az Audinál. Nem csak a kanyarkövetés az újdonság, hanem az automata érzékelés, amely fel és lekapcsolja a reflektor igény esetén. A rendszer sikeres és valóban egy új irányt mutat a jövő felé. Ám jelenleg a legköltségesebb a piacon.

Bővebben itt olvashattok róla.

 

Night Vision: Szintén az Audi és a BMW  fejlesztése, az éjjeli vezetés kényelméért. Az infravörös kamera használatával a be nem látott útszakasz valamint messzebb lévő tárgyak és alakok megjelennek egy képernyőn. Egy egyszerű kis trükk , ám az autó árát igencsak megnöveli.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xenon.blog.hu/api/trackback/id/tr998248598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
www.xenon.hu
süti beállítások módosítása