Minden a halogén izzókkal kezdődött, aztán a technika fejlődésével megjelentek a xenonok, amelyek még mai is az ár-érték arányt képviselve vezetik a piacot fényszórók tekintetében. Aztán a 2000 évektől ismét lépett egyet a világ előre az alacsonyabb energiafelhasználás felé és megszülettek a közkedvelt ledek. És most ismét egy új korszak következik!
A Ford és az Audi dobta piacra autóit elsőként az intelligens led rendszerekkel, amik hosszabb élettartalommal, kevesebb energiaigénnyel és megnövelt vezetési élménnyel kacsingatnak ránk.
Utánuk a BMW viszont bejelentette, hogy ők valami olcsóbbat, de háromszor hosszabb élettartalommal rendelkező és brilliánsan újszerű dolgot fognak alkalmazni a fényszóróikban. 30%-al kevesebb energiát fog használni, mint az eddig vezető led technika, 1000-szer lesz fényesebb, de természetesen ezt is egy intelligens rendszer fogja kezelni, érzékelve a külvilág hatásait.
És akkor bejelentették, hogy ők fognak a világon először lézer technikát alkalmazni!
Tiszta Csillagok háborúja….
Ki nem álmodozott arról, hogy lézerkardjával kaszabol és vele van az erő? Ha erőt nem is ad a BMW, de lézert igen. Kéket méghozzá. De felvetődik a kérdés, hogy mennyire veszélyes, ha az autó fényszórójába egy- egy Halál Csillag van beépítve?
pinterest.com
Semennyire, a lézeres fényszórók ugyanis nem veszélyesek az emberi szem számára, a lézerbe nem tudunk közvetlenül bele nézni. Egy szórt fehér fényt kapunk végeredményként, a fehér fénysugár pedig ártalmatlan. A BMW azonban, elismeri, hogy a lézer fény városi használatban zavaró lehet, így az csak akkor fog működni, ha az autó városon kívül tartózkodik és meghaladja a 60 kilométer/órát.
Egy kamera figyeli a körülöttünk lévő világot, és az autónk automatikusan fogja állítani a fényszórókat tompítottra, vagy távolsági lézerre, aszerint, hogy hol vagyunk, milyen tempóban haladunk, kik vagy mik vannak a környezetünkben. Így más dolgunk nincs is csak hátradőlni és élvezni a technikát.
jalopnik.com
A lézer fény alapvetően ugyanúgy működik mint egy hagyományos fényszóró. Amikor távolsági fényszóróra kapcsolunk, akkor a diódák kék lézert bocsájtanak ki. A lézerfény pedig egy foszfor kockával kölcsönhatásba lépve vetít egy éles fehér fényt, ami távozik a fényszórón keresztül, az így kapott fény pedig 5000 és 6000 Kelvin között mozog. A belátható távolság pedig 300 méterről rögtön 600 méterre módosul.
jalopnik.com
Íme egy video ami kicsit pontosabban fogalmaz :)
Összefoglalva a haladás nem áll meg, már az Audi is előrukkolt a technikával, és kitudja mit hozhat még a jövő!
Kérdésetek van? Vagy tanácsra van szükségetek?
Keressetek minket bizalommal: www.xenon.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.