www.xenon.hu

2016. április 20. 12:22 - xenon.hu

A mai modern fényszóró szívás...

vagy mégsem? avagy luxus nem feltétlenül több!

A technikai folyamatos fejlődésével, a piacon sorra jelennek meg a modern „mindentudással” felszerelt fényszórók. A halogén egyértelműen a süllyesztő felé halad, a xenon még mindig magasan vezet az ár érték kategóriában, míg a ledek másznak felfelé, a lézerek is már az utakon vannak, és egyre több az adaptív fényszóró. Ám most szeretnénk rámutatni arra, hogy milyen valós teljesítmény áll e modern technika mögött.

Az USA-ban  lévő Közlekedésbiztonsági Intézet (Insurance Institute For Highway Safety) felmérései szerint a halálos kimenetelű balesetek közel fele sötétben történik, nem megfelelő látási viszonyok között. Ennek okán végeztek egy fényszóró tanulmányt Virginiában, ahol 31 középméretű, hétköznapi járművet vizsgáltak, és meglepő módon arra a következtetésre jutottak, hogy a modern fényszóróknak van még mit fejlődniük!

De inkább beszéljenek az eredmények:

rating3.jpgToyota Prius V

Az intézet 31 autó 81 fajta beállítását vizsgálta és csak egy szerezte meg ezek közül a „jó” minősítést. A Toyotota Prius V Led világítása magasan verte a mezőnyt. Viszont több mint tíz jármű esett az elfogadhatatlan kategóriába.

A tanulmány egyértelműen rámutat arra, hogy a jármű ára nem befolyásolja, hogy tisztességes fényszórót kapjunk a pénzünkért, hiszen a rosszabbak mind a luxus kategóriájú járművekhez tartoznak.

„Ha éjjel a kormány mögött látási problémáid vannak, az sokkal inkább a fényszórók és nem pedig a szemed hibája!” mondta David Zuby az IIHS ügyvezető alelnöke és vezető kutatója.

ratings.png

Jó, elfogadható, csekély valamint szegény (rossz) teljesítmény

A teszt

A tesztet két különböző kategóriában: tükröződés és láthatóság, valamint öt különböző megközelítésben pontozták és ezek összege adta ki az eredményt. Az öt megközelítés pedig az azonnali észlelés, a 150 méteres körben történő jobb illetve balra kanyarodáskor történő észlelés, valamint ugyanez egy 250 méteres sugarú körben.

rating_2.png

A komplett módszertant és pontozási rendszert az IIHS honlapján megtaláljátok.

Lényegében a nyertes Prius V led fényszóró eredményei szerint 112 Km/óra az a maximális sebesség, ahol van elég ideje a vezetőnek észlelni az akadályt, és megállni baleset nélkül. Ugyanakkor a Toyota Prius V halogén lámpás verziója, amely lehúzta az összpontszámát, meg sem közelíti ezeket az adatokat.

Viszont meglepően gyenge eredmény mondható el,  a BMW 3-as sorozatáról, amely a legrosszabb értékeléseket érte el, ahol az észlelési sebesség mindössze 56 km/óra.

ratings4.jpgRészlet az IIHS videójából, amely egyértelműsíti a különbséget.

Ez óriási különbség, amely egy új szövetségi szabályozás szükségességére mutat rá, melynek lényege meghatározná a fényszórók minimális teljesítményét.

Ha tehetitek nézzétek meg az IIHS által készített angol nyelvű videót a tanulmányról:

 Forrás: ihhs.org, jalopnik.com

Ezen bejegyzésünk a célja igazából nem más mint, hogy ismételjen felhívjuk a figyelmeteket arra, hogy mennyire fontos a világítás, és ezen felül is a megfelelő világítás, hiszen elengedhetetlen a biztonság  érdekében.

Kérdésetek van? Vagy tanácsra van szükségetek? 

Keressetek minket bizalommal: www.xenon.hu

Kövessetek minket a facebbokon, illetve nézzétek meg munkáinkat és a kedvenceinket az instagram oldalunkon is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xenon.blog.hu/api/trackback/id/tr218647102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
www.xenon.hu
süti beállítások módosítása